مدير مركز حوادث و فوريت‌هاي پزشكي جهرم عدم يكنواختي در استخدام نيرو و تفاوت حقوق پرسنل را در كاهش انگيزه كاركنان مؤثر دانست.
محمد يوسف‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جهرم اظهار داشت: بايد در امر استخدام نيروها به صورت يكسان عمل شود چرا كه خدمات و تسهيلات تنها شامل بخش خاصي از نيروهاي استخدامي مي‌شود.
دير مركز حوادث و فوريت‌هاي پزشكي جهرم با انتقاد از ضعف اطلاع‌رساني در مورد وظايف، مأموريت‌ها و عملكرد اورژانس گفت: بايد از طريق صدا و سيما، نماز جمعه و جماعت،‌حضور در مدارس و دانشگاه‌ها و سخنراني براي دانش‌آموزان و دانشجويان، اين ضعف اطلاع‌رساني را برطرف كرد.
وي با بيان اينكه برخي از تماس‌هايي كه با اورژانس گرفته مي‌شود موردهاي اورژانسي نيست، به مراجعه خود خواسته 80 درصد بيماران قلب به بيمارستان‌ها اشاره كرد و گفت: حداكثر زمان رسيدن به صحنه حوادث شهري پنج دقيقه و حوادث جاده‌اي 10 دقيقه است.
يوسف‌زاده ارائه خدمات به روستاها را به دليل خرابي جاده‌ها مشكل دانست و افزود: حدود شش ماه پيش قرار بود يك فروند چرخ‌بال به اورژانس جهرم اختصاص داده شود كه هنوز اين وعده عملياتي نشده است.
مدير مركز فوريت‌هاي پزشكي جهرم با اشاره به مطلوب بودن سطح امكانات اورژانس ابراز داشت: فاصله بين پايگاه‌هاي اورژانس اين شهرستان‌ حدود 25 كيلومتر است و عمده اين پايگاه‌ها حدود 90 درصد استانداردهاي لازم را دارا هستند، به طوري كه اورژانس جهرم را مي‌توان در ميان 42 دانشگاه علوم پزشكي، داراي موفقيت بيشتري دانست.
وي با انتقاد از رفتارهاي ناپسند و حتي فحاشي برخي مردم به اپراتورها، امدادگران و تكنسين‌ها با تأكيد بر لزوم به كارگيري يك روانشناس در واحدهاي اورژانسي، بيان داشت: به همين دليل سمينار استرس‌هاي شغلي را در راستاي كاهش فشار و استرس ناشي از انجام كار، برگزار كرديم.
يوسف‌زاده اضافه كرد: در حال حاضر پرسنل كافي در اورژانس جهرم وجود ندارد و نيازمند هشت تكنسين اورژانس هستيم.
وي همچنين به مشكل استخدامي نيروهاي اورژانس نيز اشاره كرد و ادامه داد: با وجود اينكه كمبود نيروها با اضافه‌كاري پرسنل موجود جبران مي‌شود، اما مشكل استخدامي آنها حل نشده است.
مدير مركز حوادث و فوريت‌هاي پزشكي شهرستان جهرم در ادامه ابراز داشت: در جمع حدود 90 نفر در اورژانس جهرم مشغول به كار هستند كه در چند گروه كاري به شرح استخدام رسمي، استخدام پيماني، شبه پيماني، قراردادي، شركتي و تعدادي نيز بر اساس ماده 47 به انجام وظيفه مشغول هستند.
يوسف‌زاده عدم يكنواختي استخدام نيروها و تفاوت حقوق آنان را در كاهش انگيزه كاركنان مؤثر دانست و تصريح كرد: بايد در امر استخدام نيروها به صورت يكسان عمل شود چرا كه عدم يكنواختي استخدام نيروها در ارائه خدمات و تسهيلات به آنان تأثير بسزايي دارد و خدمات و تسهيلات تنها شامل بخش خاصي از كاركنان استخدامي مي‌شود.



تاریخ: پنج شنبه 4 اسفند 1390برچسب:,
ارسال توسط

 

انواع شكستگي و معاینه آن و کمک های per hospital  در شكستگي ها

 انواع آسيب هاي وارده به دستگاه اسكلتي

1- شكستگي                                                     2- دررفتگي                                 3- پيچ خوردگي

 


 


ادامه مطلب...
ارسال توسط

 سکته قلبی (حمله قلبی)



سکته قلبی با چه نشانه هائی بروز می کند؟

سکته قلبی ممکن است با یکی از موارد زیر خود را نشان دهد:

* ناراحتی سینه ( بیشتر ناحیه پشت جناغ) که به صورت درد، احساس سوزش، احساس خفقان و سنگینی بروز می کند و ممکن است به فک تحتانی، ناحیه پشت، کتف و یا هر دو دست انتشار یابد. شدت این علامت در افراد مختلف متفاوت است و ممکن است از یک سوزش یا درد خفیف تا درد شدید و غیر قابل تحمل بروز کند ( فراموش نکنیم سکته قلبی همیشه با درد شدید همراه نیست ، بلکه ممکن است حتی یک سوزش خفیف پشت جناغ که بیش از چند دقیقه طول بکشد، حاکی از بروز سکته قلبی در فرد باشد.

 



ادامه مطلب...
ارسال توسط

 میگرن

میگرن یک بیماری شایع به حساب می آید و اکثرا افرادی که به میگرن مبتلا هستند، دچار حملات مکرر سردرد برای مدت چندین سال هستند. سردرد میگرن معمولا به صورت ضربان دار بوده که اغلب با تهوع و اختلال در بینایی نیز همراه است. گرچه اکثر موارد میگرن می تواند شدید باشد ولی هر سردرد شدیدی میگرن نبوده و گاهی سردرد میگرن به صورت یک درد خفیف خود را نشان می دهد. 


ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 4 اسفند 1390برچسب:ميگرن,درمان ميگرن,اورژانس 115 مشهد,,
ارسال توسط

 انتقال نوزاد و كودك

 
از آنجایی كه امكانات مراقبت ویژه نوزاد و كودك در همه مراكز وجود ندارد بدیهی است كه باید برنامه‌ای برای انتقال این دسته از بیماران به مراكز مجهزتر فراهم باشد. البته عموماً برای این انتقال از روش انتقال بین بیمارستانی استفاده شود و كمتر از EMS سود می‌برند. 

برای اینكه این انتقال كمترین اثر نامطلوب را در كودك بیمار ایجاد كند باید با عوارض انتقال این بیماران آشنا باشیم و آن‌ها را تا حد امكان كاهش دهیم:

الف ـ صدای بیش از 80 دسی بل در نوزاد پره ماچور موجب افت اشباع شریانی اكسیژن می‌شود. 
ب ـ ارتعاش موجب اختلال در تفسیر مانیتورینگ می‌شود. 
ج ـ‌ نور كافی خصوصاً در حین انتقال كودكان برای ارزیابی در طول مسیر بسیار ضروری است. 
د ـ تغییردما خصوصاً در اطفال بسیار اثرگذار است و باید به حداقل برسد. 
هـ ـ در ارتفاعات بالای 1500 متر تغییر حجم گاز‌ها خصوصاً در كودكان مشكل‌ساز است. 
و ـ محدودیت فضای فیزیكی از جمله مسایل آمبولانس است. 
زـ امكانات تكمیلی درمانی و تشخیصی در حین انتقال در دسترس نیستند. 
ح ‌‌ـ اگر وسایل مانیتورینگ یا درمان (مثل كپسول O2) در حین انتقال عیب پیدا كنند معمولاً جایگزین وجود ندارد. 
ط ‌ـ بیماری حركت یكی از مشكلات اصلی پرسنل است شامل دو گروه سندرم nausea (تهوع و استفراغ در حین جابجایی) و سندرم sopite (خواب آلودگی و عدم تمركز در حین سفر) می باشد. 


ادامه مطلب...
ارسال توسط

 سرم ها :

سرم ها جز مواد دارویی هستند که دارای ترکیبات متفاوت بوده و هر کدام از آنها برای بیماری خاصی مورد استفاده قرار می گیرند سرم ها دارای ترکیبات آمینو اسیدی ، کربوهیدراتی، الکترولیتی و .... هستند .

در طبقه بندی محلول های تزریقی ترکیب شیمیایی و غلظت اسمزی محلول اهمیت دارد.

ترکیب شیمیایی :     

      ·         محلول نمکی

           محلول قندی

           محلول قندی نمکی

           محلول های جایگزینی پلاسما

           محلول های قلیایی

           محلول های تغذیه ای

 



ادامه مطلب...
ارسال توسط

 آسيب هاي نخاعي

روش ايجاد جراحت هاي نخاعی : 
• در اثر خم شدن بيش از حد / در اثر وارد آمدن فشار / در اثر به عقب رفتن بيش از حد / در اثر خم شدن همراه با چرخش / در اثر جسم نافذ . 
• آسيبهاي ستون فقرات از جمله مهمترين واساسي ترين آسيبهاي وارده به بدن به شمار مي ايند كه ممكن است باعث قطع شدگي طناب نخاعي و فلج كامل اندامها گردد . 
• چهار علت عمده زير براي آسيبهاي طناب نخاعي وجود دارد : 
• تصادفات جاده اي 
• سقوط از بلندي 
• تصادفات با موتور سيكلت 
• شيرجه در آب كم عمق 
• متاسفانه 50 % جراحات وارده به نخاع باعث فلج از گردن به پايين مي شوند و 50 % ديگر به فلج پايين تر از كمري مي انجامد . بيشتر قطع نخاع شدگان مرد ( نسبت 4 به 1 در مقايسه با خانم ها ) و در بين سنين 30 تا 40 سالگي مي باشند . تقريبا 43 % ضربات نخاعي به علت تصادف با مو تور سيكلت است . 



ادامه مطلب...
ارسال توسط جواد ساعدی (مديروبلاگ)-کارشناس فوریتهای پزشکی

  تست آناتومي بدن انسان

تمرين اناتومي:

ابتدا فلاش پلير را نصب نماييد سپس با کليک بر موضوع مورد نظر فايل فلاش باز مي شود که بايد با موس موارد صحيح را به جاي خود بکشيد و submitرا کليک تا نتيجه ازمون را مشاهده نماييد:

(متن به زبان اصلي است)

 





ارسال توسط
آخرین مطالب


--------------------------------------------------------------------------------